mandag 16. desember 2013

Mølle


Løping på mølle er selvpining. Jeg løper i en kjeller uten tv, vinduer eller noen form for distraksjon - oftest til elendig musikk. Jeg har hata P4 ganske mye i den kjelleren, men i dag lærte jeg at det kan være værre. Mye værre. I dag var det faktisk country. (Hvem faen trener til country?!?!) 

Tiden på mølle går sakte. Såpass sakte at jeg teller sekundene for forsikre meg om at det ikke har stoppet helt opp. Følelsen av å vente på neste sekund er forbeholdt mølla.

Med andre ord er det helt ideelle forhold for å lære å presse seg sjøl, lære å tåle det å hate. 

Jeg trener i en kjeller hvor pågangen fra selvpinende folk er så stor at jeg kun kan holde på i 30 min. På den tiden rekker jeg fire- fem 1000-metere. I dag ble det fire i farten 13,5 - 14,5 - 15 - 15. Det var ganske jævlig stort sett hele tiden, og jeg hata allerede på første runde. En bra økt altså. 

2 kommentarer:

  1. Så gøy å lese bloggen din!
    Jeg skal en gang løpe halvmaraton på under 2 timer, og kanskje fortere enn det etterhvert ;-) Hvor lange pauser har du mellom 1000-meterne, og hva gjør du i pausene, jogger, eller hopper av mølla? Tenkte også å pine meg på mølla i vinter....

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for kommentar!

      Jeg har to minutters pause mellom dragene, hvor jeg stort sett bare går og prøver å finne igjen pust og normalpuls. Har lite erfaring med mølleintervall, egentlig, men har trua på at det er et godt alternativ på vinterstid.

      Lykke til med halvmara på under 120! Det er bra med noen konkrete mål, tror det gjør det enklere å opprettholde trøkk i treninga :-)

      Slett